Filemons Cream

Lazac steak




A konyhám egyik nélkülözhetetlen alapeleme a grill serpenyő. Válasszunk öntöttvasat, vagy olyat, ami tapadásmentes bevonattal van ellátva. Nekem egy ilyen IKEA-s van és meg vagyok vele elégedve.
Talán meglepő, de a legtöbbször hal grillezéséhez használom. Persze egyszerű is lenne, ha hajlandó lennék megenni a boltokban kapható "tengeri hal" filéket. Egyáltalán nem vagyok velük kibékülve...még a drágább változat is olyan mintha halpüréből lenne préselve, grillezni pedig képtelenség. A minőségi hal már-már megfizethetetlen, olyannyira, hogy csak ünnepnapokon kerül az asztalra. Sajnos. Pedig minden este szívesen vacsoráznék lazacot, kagylót, polipot, garnélát, langusztát, pisztrángot, vajhalat és egyéb ínyencséget.
 
Hozzávalók 2 főre:

2 szelet lazac-törzs
1/2 lime
5 dkg vaj
kis marék kapribogyó
2 gerezd fokhagyma
nagy szemű tengeri só, lazac steak fűszerkeverék (Ázsia Bt., Fővám téri piac mellett)

Végül mirelit lazacot vettem, mégpedig az IKEA foodban. (4 szelet 2600 Ft)
Mivel vacsorára készítettem, reggel áttettem a fagyasztóból a hűtőbe, így tökéletesen kiolvadt. Beszórtam a szeleteket nagy szemű sóval és a fűszerrel - egyikkel se spóroltam. Grill-serpenyőmben vajat olvasztottam. Közben a lime héját és a fokhagymát lereszeltem, a kaprit apróra vágtam és a vajhoz adtam. Kissé átpirítottam. A halszeletek mindkét oldalát 2-3 percig sütöttem. Ha a serpenyő eléggé forró, akkor lesz tökéletes: a külseje ropogósra sül, a belseje pedig omlós és szaftos! Kiszedtem a lazacot és fél dl fehérbort ( ha nincs víz is tökéletes) öntöttem a serpenyőbe és addig forraltam, amíg szafttá nem sürüsödött. Rizzsel tálaltam.
Elkészítési ideje mindössze negyed óra, az előkészítéssel együtt is!

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images