Filemons Cream

Csirkemell pórés-citromos fűszervajjal


Különösen ajánlom ezt az ételt a csirkemell-rajongó barátaimnak! Én bár kifejezetten nem szeretem a melle-húsát, (mert száraz, ízetlen, és nem sok élvezeti értékkel bír számomra) ez egy olyan elkészítési mód, amivel még én is szeretem... a bőséges fűszeres vaj a titok.

Hozzávalók személyenként:

1 csirkemell
1 szem közepes burgonya
5 dkg vaj
1 szál póréhagyma
fél citrom citrom
só, bors, kakukkfű

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A szoba hőmérsékletű vajat villával összekeverem ízlés szerinti sóval, borssal, kakukkfűvel, valamint a citrom lereszelt héjával. A csirkemellet a vágódeszkára fektetem és egy éles késsel az bevágom az egy- és kétharmadánál, annyira, hogy épp ne vágjam át. Vagyis zsebeket vágok rá, amiket bőségesen megkenek a fűszeres vajjal. Egy tűzálló tálat kivajazok, az alját kirakom a felkarikázott burgonyával, majd a szintén karikákra vágott póréhagymával és citrommal. Erre jöhet a pipimell, aminek a tetejét is megkenem a vajjal és megszórom még hagymával és egy-egy citromszeletet biggyesztek rá. Befedem alufóliával. A sütőben 20-25 percig sütöm, közben egyszer meglocsolgatom a melleket a szafttal.
Ha nincs sütő, természetesen serpenyőben is megpárolhatjuk a csirkét: vágjuk vékony csíkokra és a vajban süssük meg a burgonyával, hagymával együtt. A lényeg a sok fűszervaj!


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images