Filemons Cream

Almás-fahéjas-rumos kuglóf




Korábban beszámoltam már Nektek arról, hogy megtaláltam a családi receptkönyvet. Szerettem volna ma valami finom süteményt készíteni, ami egyszerű és olcsó. Megakadt a szemem a klasszikus kuglóf receptjén, de szerettem volna valamivel feldobni. Ekkor jutott eszembe, hogy csempészek bele egy kis téli "hangulatot" némi almával, rummal és fahéjjal. Sütés közben pedig olyan finom illat áradt szét, hogy még Rózsika néni is átkopogott a szomszédból, hogy minek van ilyen finom illata...vittem is neki kóstolót. Vele úgyis cserekereskedelemben állunk: apa szállítja az erdő finomságait, mi cserébe süteményeket szoktunk kapni. 


Ez egy klasszikus recept, ami tényleg jól bevált. Természetesen bármilyen plusz hozzávalóval kísérletezhetünk. 
A sütihez előkészületként 3 közepes szem almát meghámoztam és kivájtam a magházát, majd felkarikáztam és egy rácsra helyeztem a szeleteket. Fél órára 90-100 fokos sütőbe dugtam. Ezzel azt akartam elérni, hogy ha beleteszem a sütibe, akkor az lédús almadarabok ne áztassák el a süteményt.

Hozzávalók a klasszikus kuglófhoz:


17,5 dkg szobahőmérsékletű, puha vaj
17.5 dkg porcukor
1 csom. bourbon vaníliás cukor
3 nagy tojás (L-XL-es)
32.5 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
1 dl tej
fahéj, rum, narancshéj, gyömbérpor


A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és ezt is jó habosra kevertem (kb. 5-5 perc keverés). Pár csepp rumot is löttyintettem hozzá. A lisztet, a sütőport, 2 csapott teáskanál fahéjat, 1-1 csipet reszelt narancshéjat és gyömbérport összekevertem, majd beleszitáltam a masszába. A tejet is beleöntöttem, majd jó alaposan összedolgoztam. Ezután került a tésztába a kockára vágott alma. Kivajazott, kilisztezett formába töltöttem és 180 fokon 1 órát sütöttem. Ezúttal mellőztem a légkeveréses funkciót, hiszen nagyanyáinknak se volt... Végezetül locsoljuk meg a még forró süteményt 5-6 cl almaleves-rumos keverékkel. Hagyjuk kihűlni és csak utána borítsuk ki a formából.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images