Filemons Cream

Mézeskalács ház



A mézeskalács idén nem csak egy ehető finomság lesz idén karácsonykor nálam, hanem a lakás és a karácsonyfa dísze is. 

A mézeskalács ház ugyan abból a tésztából készül, mint a keksz, így érdemes egyszerre egy nagyobb adagot elkészíteni. A hűtőben, fóliába csomagolva 1-2 hétig eláll. A most leírt mennyiségnek kb. a feléből készült a ház és kb. 2 tucat keksz, a többi tészta még a hűtőben pihen.
A hozzávalókat bögrés mennyiségben adom meg, nekem így könnyebb követni az arányokat. :)
2,5 dl-es bögrét használtam.

1 és 1/4 bögre barnacukor
3/4 bögre méz
12 dkg vaj
1 teáskanál őrölt fahéj
1 tk őrölt szegfűszeg
2 tk őrölt gyömbér
egy nagy csipet só
1 és 1/4 bögre tej
1 tk sütőpor
6 és 1/2 bögre fehérliszt


A cukrot, mézet, vajat egy lábasban lassú tűzön addig melegítettem, amíg a cukor teljesen felolvadt. Ekkor hozzákevertem a tejet és hagytam lehűlni.
A lisztet, sót, sütőport és a fűszereket kimértem és egy nagy keverőtálba szitáltam. Végül hozzáöntöttem a tejes keveréket és összegyúrtam. Kicsit lágy tésztát kapunk, de ne gyúrjuk túl, elég ha egy homogén masszát kapunk.
Elfeleztem a tésztát és folpackba csomagolva a hűtöbe tettem. Minimum 2-3 órát hagyjuk pihenni, ideális esetben egy éjszakát.
A tésztát enyhén lisztezett deszkára tettem és kb. fél centi vastagra nyújtottam. A sütőt 175 fokra melegítettem elő. Nem javaslom a légkeveréses funkció használatát, de ha mégis azt szeretnétek, akkor elég 160 fokra állítani a hőfokot.
A tervrajz alapján (még jó hogy párom építő mérnök) kivágtam a ház oldalait és tetejét. Netről is nagyon jó sablonokat lehet letölteni, pl. innen.


A tepsit sütőpapírral kibélelem, ráteszem a kivágott tésztalapokat és kb. 15 percig sütöm. Ne ijedjetek meg, ha a sütőből kivéve még kicsit puha, mert amint kihűl megkeményedik.

Elkészítem a cukormázat a díszítéshez. Ehhez pár evőkanál átszitált porcukrot elkeverek egy kevés citromlével. Sűrű, nem folyékony, de kenhető masszát kell hogy kapjunk. Ezeket vagy celofánból készült tölcsérbe tölthetitek, vagy szerezzetek be kreatív hobbi boltban ilyen kis tégelyeket.
Miután felvittem a díszítést, hagytam megszáradni a cukormázat és csak ezután kezdtem a házépítést.


Karamell volt a ragasztó, amivel összetapasztottam a falakat. Ehhez pár evőkanál cukrot karamellizáltam. Óvatosan belemártottam az aktuális oldalakat és ahogy összefogtam, pár másodperc alatt meg is szilárdult a karamell. Óvatosak legyetek, a forró karamell nem gyerekjáték, csúnya égési sérüléseket tud okozni!!!


Porcukorral szórtam be a házikót, pont, mintha esett volna a hó! :)



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images