Filemons Cream

Sült csirke thai édes-savanyú mázzal, fűszeres sült rizzsel

Sok-sok mártással az igaz

Az ötlet a Parázs Presszó egyik ételéből ered (az étlapon a D19-es), bár az kacsával készül. Nekem csak egy egész csirkém volt és utálom szétbontani. Imádom ezt az ételt, annyira finom, kész ízorgazmus... ha van rá lehetőségetek menjetek el kipróbálni!
Viszont meglepően jól sikerült utánozni az eredeti ízeket, még így átgondolva-átdolgozva is. Tipp: az édes- savanyú mázban nyugodtan pácoljunk grillezéshez csirke, vagy sertés húst.

Az édes-savanyú máz hozzávalói:

4 gerezd fokhagyma
egy ping-pong labdányi friss gyömbér
1 ek méz
1 ek teriyaki szósz
1 kaffir lime (1 citrommal helyettesíthetjük) reszelt héja
1 ek kaffir lime lé
2 ek jó minőségű (!) ketchup

A fokhagymát és a gyömbért lereszeltem, majd összekevertem a többi hozzávalóval. Akkor jó, ha sűrű és fényes, mert ekkor tapad meg a bőrön és sül piros ropogósra. Fontos, hogy tényleg jó minőségű ketchupot használjunk (az én kedvencem a Heinz üvegese).

A töltelék:

1 zacskós rizs, megfőzve
2 gerezd fokhagyma és
egy 4 cm hosszú gyömbér vékony csíkokra vágva
1 paradicsom,
1 chili paprika,
2 szál szárzeller  és
egy kínai kel belső levelei (kb 10 db) felkockázva
1 ek szójaszósz
és 1 ek édes-savanyú máz

Ezeket csak összekevertem. A felét beletömködtem a csirkébe, a maradékot félreraktam. Egy nagy jénai tálat kibéleltem kínai kellel, belehelyeztem a pipit, majd bekentem a mázzal. Lefedve 75 percig sütöttem, közben párszor meglocsoltam a szafttal a húst. A edény fedelét levéve további 20-25 perc alatt ropogósra sütöttem. Kivettem a csirkét, majd kimertem a kifolyt szaft nagy részét egy kis fazékba. Ezt 10 percig forraltam és pár csipet liszttel megszórtam. Addig folytattam a forralást, amíg sűrű mártást nem kaptam. Eközben a jénaiba tettem a maradék rizst ( a sült belsejéből is kiszedtem) és 15 perc alatt magas hőfokon megsütöttem. Ezután lehet is tálalni. Öntözzük meg bőven a szafttal, mert az a legfinomabb! A kritikusom szerint 10/10-es... ;)

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images