Filemons Cream

Hummusz, avagy csicseriborsó püré

Nemrég voltam a kedvenc ázsiai fűszerboltomban és gondoltam megpróbálok hummuszt készíteni. Eddig csak török étkezdében ettem, de nagyon ízlett.
Használhatunk szárított csicseriborsót, de ebben az esetben hosszabb előkészületet igényel az elkészítés.(Ilyenkor éjszakára beáztatjuk,majd másnap sós vízben puhára főzzök.) Legjobb, ha konzervet vásárolunk. Én a tahinit is magam készítettem hozzá,de lehet ázsiai fűszerboltokban üvegben is kapni.


Hozzávalók:

- kb 40 dkg csicseriborsó (én most szárítottat vettem)
- fokhagyma ízlés szerint
- só, bors
- kevés római kömény
- olíva olaj
- citromlé
- 1-3 evőkanál tahini
- tahinihez :
- 10dkg szezámmag, 0,5dl víz, kis pirospaprika, só, citromlé, 1 ger. fokhagyma

A tahinihez a szezámmagot megőröljük, majd a többi hozzávalóval krémesre dolgozzuk.
A megfőtt csicseriborsót és a többi hozzávalót összepürésítjük, hogy krémes és síma állagú legyen, majd hűtégepben tároljuk fogyasztásig. Pitával, pirítóssal, szendvicsben, illetve mártogatóként is kiváló.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images