Filemons Cream

Chop Suey - ahogyan én szeretem

Kedvenc távolkeleti receptem, ahogyan én szoktam készíteni.
A hozzávalókat könnyen beszerezhetjük, nem csak ázsiai fűszerboltokban, de a nagyobb (hiper/super)marketekben is lehet már kapni. A leírt alapanyagokon túl még tehetünk bele bébikukoricát és különböző távolkeleti zöldségféléket is.

Recept:

- 40 dkg sertéskaraj vagy kacsamell
- 1 szál póréhagyma
- egy nagy sárgarépa
- bambuszrügy (konzerv)
- szójacsíra (konzerv)
- kb. 3 cm-es friss gyömbér
- 3 ger. fokhagyma
- szárított gomba
- szójaszósz (én a Heinzet szeretem, mert édes és kevésbé sós)
- száraz cherry
- kevés méz
- étkezési keményítő
- mogyoróolaj

Páclét készítünk a húshoz: 4 evőkanál olajat, 8 ek szójaszószt, 2 ek cherryt, 3 gerezd összetört fokhagymát, kb. 2 cm-nyi gyömbért lereszelve és egy ek. mézet összekeverünk,majd még hozzáadunk egy csapott evőkanál keményítőt(kukorica). A húst vékony! csíkokra vágjuk és a páclével elkeverve két órát állni hagyjuk.
A szárított gombát meleg vízbe beáztatjuk, kb. 1-2 óra alatt megpuhul, azután csíkokra vágjuk. A pórét vékonyan felkarikázzuk, a répát és a bambuszrügyet vékony csíkokra aprítjuk.
A zöldségeket külön-külön forró, olajjal kikent wokban megpirítjuk, nem tovább 2-2 percnél. Végén a húst is megpirítjuk két adagban, de ezt is csak pár percig, mert a pácolás miatt hamar megpuhul. Majd az összes alapanyagot összekeverjük a vokban, ráönjük a páclevet és pár perc alatt készre pároljuk. Rízzsel tálaljuk.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images